• EKOLOGICKÉ PRAKTIKUM

           

          Vzdělávací oblast:        Člověk a příroda

          Vzdělávací obor:           Člověk a příroda

          Vyučovací předmět:      EKOLOGICKÉ PRAKTIKUM

           

          Charakteristika vyučovacího předmětu - volitelný předmět

          Časové vymezení.

          7. ročník – 1 hodina/týdně

          8. ročník  - 1 hodina/týdně

          9. ročník  - 1 hodina/týdně

          Obsahové vymezení.

          Ekologické praktikum  by mělo vést k celkovému pochopení složitosti a propojenosti vztahů v ekosystému, k uvědomění si základních podmínek života, nezbytnosti jejich ochrany a k odpovědnosti současné generace za život budoucích generací.

          Předmět v sobě spojuje přírodovědná, sociální a estetická. Ekologické praktikum má ovlivňovat životní styl žáků a jejich hodnotovou orientaci.

          Organizační vymezení.

          Výuka ekologického praktika probíhá v odborné učebně přírodopisu, v kmenových třídách nebo v terénu. Řád učebny je součástí vybavení učebny, dodržování pravidel je pro žáky povinné.

          Výchovné a vzdělávací strategie pro rozvoj klíčových kompetencí žáků.

           Kompetence k učení.

          • učitel vede žáky k vyhledávání, třídění a propojování informací
          • učitel dbá na správné používání odborné terminologie
          • učitel vede žáky k využívání vlastních zkušeností a poznatků z jiných předmětů
          • žáci poznávají smysl a cíl učení, mají pozitivní vztah k učení

          Kompetence k řešení problémů.

          • učitel zařazuje do výuky metody, při kterých žáci sami navrhují řešení a docházejí k závěrům
          • žáci se učí diskutovat o možnostech řešení dané problematiky
          • učitel vede žáky k vyhledávání informací a kombinování těchto informací
          • učitel vede žáky k obhajování svých výroků
          • žáci se učí oceňovat nápaditá i netradiční řešení

          Kompetence komunikativní.

          • žáci se učí formulovat a vyjadřovat své myšlenky a názory na danou problematiku v písemném i ústním projevu, vyjadřovat a zdůvodňovat svá stanoviska
          • žáci se učí poslouchat a respektovat názory druhých
          • žáci se učí kultivovaně diskutovat o ekologických problémech
          • učitel umožní žákům prezentovat výsledky své práce a jejich hodnocení

          Kompetence sociální a personální.

          • využíváním skupinového vyučování vede žáky ke spolupráci, vzájemnému naslouchání a ochotě pomáhat si
          • žáci při spolupráci ve skupinách upevňují dobré mezilidské vztahy
          • učitel vede žáky k utváření pocitu zodpovědnosti za svá jednání
          • vede žáky k citlivému přístupu k přírodě, k lásce k okolní krajině, k obci

          Kompetence občanské.

          • při výuce je kladen důraz na trvale udržitelný rozvoj společnosti
          • žáci chápou základní enviromentální problémy
          • učitel vede žáky k dodržování pravidel ohleduplného, slušného a vlídného jednání
          • učitel vede žáky k uvědomování si občanské odpovědnosti za vytvoření podmínek pro udržitelný rozvoj
          • postupně by si žáci měli uvědomovat význam svého jednání pro udržitelnost rozvoje

          Kompetence pracovní

          • žáci při práci dodržují stanovená pravidla, zachází šetrně se svěřenými pomůckami, dbají na čistotu životního prostředí
          • žáci se naučí vybírat a rozeznávat zdroje informací
          • žáci jsou seznámení s pravidly bezpečného chování v terénu

           

          Formy a metody práce se užívají podle charakteru a cílů vzdělávání:

          Metody:

          • slovní (monologické, dialogické)
          • názorně demonstrační
          • hra jako vyučovací metoda
          • metody opakování a procvičování vědomostí a dovedností
          • metody samostatných prací žáků

          Formy:

          • exkurze, frontální vyučování, skupinové vyučování, projektové vyučování

           

          Vyučovacím předmětem prolínají průřezová témata:

          ENV  -  Ekosystémy

                        Vztah člověka k prostředí

          OSV  -  Hodnoty, postoje, praktická etika

                        Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

                        Mezilidské vztahy

                        Seberegulace a sebeorganizace

           

    • Kontakty

      • Základní škola Libušín
      • info@zslibusin.cz
      • Pokud budete chtít mluvit s jednotlivými pedagogy, vyberte správné číslo: ředitelna: 312 672 339 ředitelka: Mgr. Renata Kosová zástupce: Bc. Soňa Marková administrativní pracovnice: Pavla Krejčí sborovna 1. patro: 312 671 292 ( S. Perscheová, D. Knížetová, J. Kuncová, P. Němec, R. Žižková, P. Povondrová, I. Popelářová, J. Vadinský, P. Havlová) sborovna přízemí: 312 524 227 (P. Chocholová, M. Pospíšilová, Š. Navrátilová, I. Knížetová, I. Šmolíková, R. Slámová, I. Čížová, M. Smetanová) školní družina: 312 524 228 (I. Čížová, R. Slámová)
      • Komenského 237, 273 06 Libušín
      • Město Libušín Hálkova 140, 273 06 Libušín www.mestolibusin.cz
  • Fotogalerie

    • Planetárium 1. a 2. třída
    • Halloween
    • Běh libušínským parkem
    • Les ve škole
    • Cirkus Happy Kids
    • Branný den
    • Den otevřených dveří
    • Prvňáčkové
    • Deti na startu
    • ZOO Dvůr Králové
    • Projektový den věnovaný Lesu ve škole
    • Les ve škole
    • Příroda na Hradišti
    • MDŽ v DPS Libušíně
    • Lyžařský kurz v Jizerských horách