• SEMINÁŘ Z ČESKÉHO JAZYKA

           

          Vzdělávací oblast:        Jazyk a jazyková komunikace

          Vzdělávací obor:           Český jazyk

          Vyučovací předmět:      SEMINÁŘ Z ČESKÉHO JAZYKA

           

          Volitelný předmět

          Časová dotace:

          • 1 hodina týdně pro 6.ročník
          • 1 hodina týdně pro 7.ročník
          • 1 hodina týdně pro 8.ročník
          • 1 hodina týdně pro 9.ročník

           

          Charakteristika vyučovacího předmětu

            Seminář je zaměřen na opakování,procvičování,rozšiřování učiva ZŠ, rozvíjení kultivovaného písemného i ústního projevu, je určen žákům slabším i nadaným

          Témata korespondují s předmětem Český jazyk-jazyková výchova v příslušných ročnících.

          V osmém a devátém ročníku je seminář pojat jako příprava na přijímací zkoušky na SŠ.

          Výchovné a vzdělávací strategie odpovídají oblasti Jazyk a jazyková komunikace.

          Předmětem prolínají průřezová témata rovněž odpovídající oblasti Jazyk a jazyková komunikace.

          Seminář se odlišuje přístupem k práci a metodami,k výuce jsou využívány-jazykové hry,doplňovací cvičení,testy,soutěže,počítačové programy.

          Žáci využívají různé zdroje informací(slovníky,pravidla,encyklopedie apod.),vyučování probíhá ve třídě nebo v počítačové pracovně.

           

          Předmětem prolínají průřezová témata:

          OSV – mluvní cvičení, verbální a neverbální sdělení, pozvání lidí dle příběhů, dovednost zapamatovat si, sociální dovednosti, mezilidské vztahy, řešení problémů,…

          VDO – demokratické zásady v dílech spisovatelů-ukázky textů, formování volních a charakterových rysů (sebekontrola, rozvíjení vynalézavosti, nápaditost, tvořivost,…)

          EGS – poznávání života v jiných zemích (deníky, cestopisy,..-výběr textů pro rozbory)

          EV – lidová slovesnost a příroda, člověk a příroda, příroda a dobrodružství,..

          MDV – výběr literatury, mediální sdělení a jeho hodnocení, reklama, zpravodajství, média v každodenním životě, spolupráce se školním časopisem

          MKV – Češi a národní obrození

           

          Výchovné a vzdělávací strategie pro výuku českého jazyka

           

          Kompetence k učení

          Učitel:

          • podporuje u žáků tvořivý přístup
          • vede je k dovednosti autokorekce chyb
          • učí žáky využívat k práci jazykové příručky a slovníky,počítačovou techniku
          • předkládá dostatek informačních zdrojů

          Kompetence k řešení problémů

          Učitel:

          • motivuje žáky k samostatnému úsudku-řešení problému
          • podporuje netradiční,osobité způsoby zpracování úkolů
          • zadává úkoly k posílení schopnosti využívat vlastních zkušeností /např.z četby apod./
          • směřuje žáky k analýze přečtených textů,kritickému posouzení obsahu

          Kompetence komunikativní

          Učitel:

          • vede žáky k využívání informační technologie pro komunikaci
          • zařazuje do výuky formy diskuse – besedy
          • dbá na úroveň prezentace názorů

          Kompetence sociální a personální

          Učitel:

          • dbá na dodržování dohodnutých pravidel při projevu/ např.při diskusi/
          • snaží se zapojovat do práce všechny žáky dle jejich schopností,ať už nadané,či žáky s SPUCH
          • vnáší přátelskou atmosféru do procesu výuky
          • posiluje sebedůvěru žáka a jeho samostatný rozvoj,opírá se o jeho vlastní názory,zkušenosti

          Kompetence občanské

          Učitel:

          • vede žáky k řešení problémů bez negativních vlivů netolerance,učí je respektovat názory jiných,zaujímat k nim pozitivní postoje,vyhodnocovat je pro sebe sama
          • zapojuje žáky do kulturního dění,např.účastí na soutěžích,tvorbou pro školní časopis,organizováním různých společenských akcí-Vánoční akademie apod.

          Kompetence pracovní

          Učitel:

          • vyžaduje důslednou a pravidelnou přípravu žáka na výuku
          • vede žáka k využití získaných poznatků v jiných předmětech,v praktickém životě

           

          Obsahové vymezení

          je dáno tématickým plánem na daný školní rok,daný ročník, pro který je určen.

          Žáci se učí za pomoci jazykových příruček,slovníků,různých metod výkladu-procvičování zvládnout spisovnou formu jazyka v písemném i ústním projevu.

    • Kontakty

      • Základní škola Libušín
      • info@zslibusin.cz
      • Pokud budete chtít mluvit s jednotlivými pedagogy, vyberte správné číslo: ředitelna: 312 672 339 ředitelka: Mgr. Renata Kosová zástupce: Bc. Soňa Marková administrativní pracovnice: Pavla Krejčí sborovna 1. patro: 312 671 292 ( S. Perscheová, D. Knížetová, J. Kuncová, P. Němec, R. Žižková, P. Povondrová, I. Popelářová, J. Vadinský, P. Havlová) sborovna přízemí: 312 524 227 (P. Chocholová, M. Pospíšilová, Š. Navrátilová, I. Knížetová, I. Šmolíková, R. Slámová, I. Čížová, M. Smetanová) školní družina: 312 524 228 (I. Čížová, R. Slámová)
      • Komenského 237, 273 06 Libušín
      • Město Libušín Hálkova 140, 273 06 Libušín www.mestolibusin.cz
  • Fotogalerie

    • Planetárium 1. a 2. třída
    • Halloween
    • Běh libušínským parkem
    • Les ve škole
    • Cirkus Happy Kids
    • Branný den
    • Den otevřených dveří
    • Prvňáčkové
    • Deti na startu
    • ZOO Dvůr Králové
    • Projektový den věnovaný Lesu ve škole
    • Les ve škole
    • Příroda na Hradišti
    • MDŽ v DPS Libušíně
    • Lyžařský kurz v Jizerských horách